×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
اصول دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده های قضایی در محاکم استان رعایت می شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان :
اصول دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده های قضایی در محاکم استان رعایت می شود
رییس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی استان کردستان در اولین روز از هفته قوه قضاییه
ضمن حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با ایشان دیدار و گفتگو کردند، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش بارز دستگاه قضایی به عنوان یکی از ۳ رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ،اظهار داشت: قسمت اعظم مقاصد و اهداف نظام که همانا رسیدگی به تظلمات و رفع دعاوی است توسط این قوه انجام می شود و در رسیدگی های به پرونده قضایی در دادگستری استان کردستان دو اصل دقت و سرعت رعایت می شود.
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد : خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ ، تعداد ۲۱ هزار پرونده از موجودی دادگستری استان کسر گردید و این موضوع منجر به کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی و در نهایت رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی شد.
وی افزود : در همین مدت ۵۰۰ پرونده فساد در دادگستری استان مورد رسیدگی قرار گرفت و همچنین ۱۱۷ مورد تذکر ترک فعلی به مدیران استان داده شد.
حجت الاسلام حسینی افزود : در سال ۱۴۰۰ و در حوزه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تعداد ۹۹ جلسه آموزشی برای نیروهای مسلح استان برگزار شد و همچنین برای ۸۰ نفر از ضابطین قضایی این دوره های آموزشی برگزار گردید و سازمان قضایی نیروهای مسلح استان موفق به کسب رتبه نخست کشوری در حوزه عملکردی شد.
رئیس کل دادگستری استان افزود : در سال گذشته و با ورود بازرسی استان ، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بیت المال اعاده گردید و همچنین با نظارت بر مرزهای استان تعداد ۲۰۰ کانتینر کالای قاچاق کشف و ضبط گردید.
حجت الاسلام حسینی افزود : در سال ۱۴۰۰ و در حوزه پزشکی قانونی استان کردستان ۶۰ هزار مراجعه مردمی به این اداره انجام شد و خوشبختانه با افتتاح پزشکی قانونی شهرستانهای سروآباد و دهگلان ، در تمام استان این اداره فعال شد و استان کردستان تنها استان در کشور است که در تمامی شهرستانهای آن پزشکی قانونی فعال است.
رئیس شورای قضایی استان کردستان همچنین به رتبه برتر و شاخص کشوری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در پاسخگویی به مکاتبات مراجع قضایی استان و همچنین کسب رتبه دوم کشوری در صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی خبر داد و افزود : در استان کردستان ۱۰۸ دفتر اسناد رسمی ، ۱۱۵ دفتر ازدواج و ۶۳ دفتر طلاق وجود دارد که در سال ۱۴۰۰ ، بالغ بر هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از این دفاتر توسط بازرسین اداره کل ثبت اسناد استان صورت گرفته است .
در ادامه این دیدار ، حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری و قضات و کارکنان دستگاه قضایی در استان ، اظهار داشت : شهید آیت الله دکتر بهشتی اسطوره قضاوت در نظام جمهوری اسلامی است و این شخصیت بزرگوار با قضاوت های والامنشانه الگوی تمامی قضات ایران اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود : قضاوت شغل شریف و بزرگی است و اگر به درستی و سلامت انجام شود موجبات رضایت خداوند متعال را به همراه خواهد داشت.
حجت الاسلام پورذهبی افزود : خوشبختانه وضعیت دستگاه قضایی استان کردستان امیدوار کننده و نویدبخش است و این موضوع را می توان از مراجعات مردمی به دفتر بنده استنباط نمود و رضایت مردم از دستگاه قضایی استان کردستان موید این مطلب است که دستگاه قضایی استان کار خود را به نحو احسن انجام می دهد و در خدمتگزاری به مردم پیشگام است .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.