×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
توسعه و عمران کشور در سایه اجرای عدالت محقق می شود

امام جمعه سنندج در دیدار با رئیس و اعضای شورای قضایی استان کردستان :
توسعه و عمران کشور در سایه اجرای عدالت محقق می شود
رییس کل دادگستری استان و اعضای شورای قضایی استان کردستان در اولین روز از هفته قوه قضاییه
ضمن حضور در دفتر امام جمعه سنندج با ایشان دیدار و گفتگو کردند، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسینی اظهار داشت : در سال ۱۴۰۰ دستگاه قضایی استان کردستان در راستای اجرای اهداف طرح سند تحول و تعالی قوه قضاییه گامهای موثر و مفیدی برداشت که نتیجه آن کاهش موجودی پرونده های محاکم استان و همچنین کاهش پرونده های مسن و قدیمی بود.
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد : در حوزه رسیدگی به حقوق عامه نیز اقدامات موثر و شایسته ای انجام شد که از جمله این اقدامات می توان به حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه همچون اطفال و کودکان کار اشاره کرد.
محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در این دیدار به بحث موقوفات استان اشاره کرد و اظهار داشت : به برکت وجود واقفین در استان ، کردستان یک استان موقوفه خیز است و در همین راستا در دادسرای عمومی و انقلاب استان قرارگاه جهادی تشکیل شده است تا از هرگونه موقوفه خواری جلوگیری شده و این موقوفات احیا شود.
در ادامه این دیدار ، ماموستا فایق رستمی امام جمعه مرکز استان کردستان آغاز هفته قوه قضاییه را به رئیس و اعضای شورای قضایی و کارکنان این دستگاه در استان تبریک و تهنیت گفت و اظهار داشت : از تلاشهای شبانه روزی دستگاه قضایی استان در اجرای عدالت نهایت قدردانی را داریم .
ماموستا رستمی افزود : مسئله قضا و قضاوت در اسلام بسیار ارزشمند است و به حقیقت می توان گفت که قضاوت منصب انبیاء الهی بوده است و شغل مقدس و شریفی است .
امام جمعه سنندج افزود : عدالت قرار گرفتن هر چیزی سرجای خودش است و توسعه ، عمران ، امنیت و آرامش کشور در سایه اجرای عدالت محقق می شود.
ماموستا رستمی ضمن اشاره به حدیث پیامبر اعظم حضرت محمد مصطفی (ص) که « انا مدینه العلم و علی بابها » از توانایی و قدرت حضرت علی (ع) در کسوت قضاوت سخن گفت و افزود : حضرت محمد (ص) این شغل مهم و حساس را به حضرت علی (ع) سپرد چرا که این توانایی و مهارت را در وجود این بزرگوار می دید.
امام جمعه سنندج ادامه داد : وجود قاضی در هر زمان و مکان برای بشریت و جامعه امری لازم و ضروری است و وظیفه قوه قضاییه ، اجرای عدالت و حدود ، رفع خصومت ها و احقاق حق می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.