×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
برای ارتقای سطح آگاهی جامعه ورفع مشکلات مردم بایداز ظرفیت سمن ها و تشکل های مردم نها د استفاده کرد

 

بهرمندی روستائیان از برنامه های فرهنگی ، هنری ومباحث سلامت جامعه بسیارامری ضروری و نقش مهمی درآگاهی مردم دارد، خوشبختانه سمن ها، موسسات و کانون های فرهنگی، هنری و موسسات مردم نهاد بخش سلامت استان کردستان با تشکیل گروه و تیم های تخصصی درعرصه های مختلف فرهنگی و هنری شهرستان ها و روستاهای استان کردستان آموزش های لازم را درسطح جامعه گسترش ودراین زمینه به طور مستمر فعالیت می کنند، با وجود کمبود امکانات در روستاهای کردستان فعالیت این موسسات در مناطق محروم بسیار ضروری و قابل تحسین است. دراین راستا موسسه مردم نهاد تلاشگران سلامت زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالان فرهنگی و هنری بخش سارال شهرستان دیواندره طی مراسمی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار، مقامات اداری و انتظامی و نظامی شهرستان دیواندره برگزار شد برای نخستین بار از تلاشگران عرصه سلامت و فرهنگی تقدیر و تجلیل به عمل آمدند.

سید طاهر حسینی فرماندار شهرستان دیواندره ضمن ابراز امیدواری جهت توجه بیشتر به حوزه های فرهنگی شهرستان دیوانده و بخش های تابع اظهار داشت: امیدورام منطقه گردشگری سارال مورد توجه همه متولیان امر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.

وی افزود: بسیاری از مفاخر بزرگ و بارگاه عرفانی منطقه سارال درسه روستای بخش سارال قرار گرفته و شهر هزار کانیان نیز به عنوان مرکز عارفان و عالمان مشهور و معروفیت دارد و در تاریخ کردستان شناسی همیشه ازشهر هزار کانیان با افراد ادبا، عرفا و بزرگ مردان نام برده می شود.

فرماندار شهرستان دیواندره بیان کرد: روستاهای بخش سارال هر کدام از وجود مفاخر بسیاری برخودار و فعالیت های عرصه های فرهنگی بسیاری نیز دراین شهر ستان برگزار شده است.
حسینی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما در استان و شهر ستان ها حضور فعال سازمان های مردم نهاد فعال جوان است، خاطر نشان کرد: امیدوارم از ظرفیت سمن ها و تشکل های مردم نها د برای ارتقای سطح آگاهی جامعه ورفع مشکلات مردم استفاده کرد چراکه نقش آفرینی ارزنده توام با انگیزه و توان مضاعف سازمان های مردم نهاد را درزمینه همراهی و کمک در پیشگیری، مقابله و کنترل بیماری ها و آسیب های اجتماعی، رفع مشکلات محیط زیستی و حمایت و توانمندی بانوان ستودنی و قابل تقدیر است.

وی نقش مهم موسسه های مردم نهاد و سمن ها در بالا بردن سطح دانش مردم در اصول بهداشتی و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم خواند و عنوان کرد: موسسه های مردم نهاد حوزه سلامت و فرهنگی می توانند با توصیه و آموزش های مختلف برای رعایت اصول سبک زندگی سالم جامعه را به این سمت هدایت و راهنمایی کنند.

مشارکت مردم یکی از بازوهای اصلی ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی عدالتی درسلامت جوامع است

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه این مراسم نیز اظهار داشت: درابتدای امر لازم است مشکلات و مسایل موجود در مناطق هدف احصا و براساس نیاز سنجی های انجام شده اقدام به فعالیت های ترویجی، فرهنگی و اجتماعی مشهود شود چراکه تاثیرگذاری سریعتری خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از موسسه مردم نهاد تلاشگران سلامت از فعالیت مستمر موسسه های مردم نهاد و سازمان های داوطلب اشاره و گفت: دخیل کردن مردم در تصمیم گیری ها و اجرای طرح ها و برنامه های توسعه درقالب تشکل های مردمی می تواند علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولان بازوی توانمندی نیز برای دولت باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سازمان های مستقل از دولت درخدمت مردم هستند، گفت: مشارکت مردم یکی از بازوهای اصلی ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی عدالتی درسلامت جوامع است، سمن ها و سازمان های مردم نهاد نقش موثری در هم فکری، همراهی ، اجرای فعالیت های آموزشی و ترویجی و انعکاس مطالب مردمی در دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات جامعه در حوزه های مختلف د ارند، قطعا گره بسیاری از مشکلات در زمینه درمان، بهداشت، معیشت و حتی روحی وروانی بیماران با استفاده از ظرفیت این سازمان ها باز می شود.

زندگی سالم شعار موسسه مردم نهاد تلاشگران سلامت است

پیمان سبزی عضوهیئت رئیسه موسسه مردم نهاد تلاشگران سلامت نیز هدف از برگزاری این مراسمات را برخورداری بهتر و مطلوب روستاهای استان کردستان درارتقای آگاهی مسایل فرهنگی وموضوعات سلامت جامعه است و اظهار داشت: در راستای کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی روستاها و شهرهای استان کردستان موسسه تلاشگران سلامت با همکاری و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در بیشترین روستاها اقدام به اعزام کارشناسان خبره در زمینه های اجتماعی و فرهنگی کرده است.

وی با بیان اینکه زندگی سالم شعار موسسه مردم نهاد تلاشگران سلامت است، افزود: با حضور کارشناسان خانواد درقالب اردوهای جهادی با شعارزندگی سالم در راستای کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی با موضوع آموزش پیشگیری، آشنایی با سرطان های زنان، بیماری های واگیردار و بیماری های غیر واگیردار مانند « فشارخون، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی» و شیوه زندگی سالم و بهداشتی جوانان را در برنامه های خود با همکاری اهالی روستاهای کردستان اجرایی کرده است.

این عضو موسسه مردم نهاد تلاشگران سلامت با ذکر اینکه برگزاری محفل قرآنی به مناسبت های مختلف مذهبی و عرفانی نیز در برخی از روستاها برپا شده است، خاطر نشان کرد: در راستای طرح ژیانی خاوێن «زندگی سالم» در کنار کارگاه های آموزش بهداشت فردی و خانوادگی با همکاری دهیار روستا و حضور بانوان روستا مراسمات قرآنی و معنوی نیز برگزار شده است که مورد استقبال خوب اهالی روستاها بوده است همچنین توزیع اقلام بهداشتی و اهدای کتاب از دیگر برنامه های این موسسه مردم نهاد تلاشگران سلامت بوده است.

سبزی از حمایت و تعاملات مسئولان استانی و شهرستان دیواندره از نهادهای مردمی تقدیر و خواهان توجه بیشتر به اقشار ضعیف و کم برخودار جامعه استانی شدند، گفت: زندگی سالم نیازمند آموزش و آگاهی بخشی و باید برای احاد جامعه تعریف کرد حضور کارشناسان خانواده، توزیع وسایل بهداشتی، آگاه سازی مردم روستاها کاری بسیار ضروری و باید با کمک موسسات مردم نهاد وجوانان رسیدن به چارچوب سبک زندگی سالم، نیازمند برخوردار بودن از محیط سالم و عدالت دسترسی خدمات بهداشتی است و این رسالت بزرگ برعهده همه زحمتکشان عرصه فرهنگ و بهداشت استان کردستان قرار گرفته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.