×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
عملکرد بانک های کردستان قابل قبول نیست

استاندارکردستان گفت: روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بانک های عامل استان قابل قبول نیست.
“اسماعیل زارعی کوشا” در جلسه رفع موانع تولید استان به مدیرکل  اقتصادی و امور دارایی کردستان دستور داد که پایان هر روز گزارش میزان تسهیلات پرداختی تبصره ۱۸ را به او گزارش دهد.
او به مدیران عامل بانک های کردستان تاکید کرد که برای جذب ۱۰۰درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ همت کنند و یک ریال از این تسهیلات نباید برگشت بخورد.
او با اشاره به اینکه طرح به طرح و بانک به بانک را مورد پایش روزانه قرار می دهد؛ تشریح کرد که اگر هر طرحی مشکل تضامین و آورده شخصی دارد،سریع نقص مدارک را به فرد متقاضی اطلاع رسانی ودرصورت عدم اقدام،طرح جدید جایگزین شود.
آنگونه که مدیرکل  امور اقتصاد و دارایی کردستان در این جلسه گزارش داد از مجموع دوهزار و ۱۰۸ طرح به ارزش یک هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان در استان تاکنون ۳۷۴ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸،پرداخت شده است.
“محمد مشیرپناهی” سقف تسهیلات پرداختی تبصره ۱۸ در استان را کمتر از ۲۰ درصد عنوان وابراز امیدواری کرد که یک هزار و ۷۶۳ طرح به ارزش یک هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان که در مرحله پرداخت است، هرچه سریعتر انجام شود.
مدیرکل صمت نیز سقف تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش صنعت را ۵۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود که از این سقف تاکنون ۱۲۹ میلیاردتومان پرداخت شده است.
“بختیار خلیقی” پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ را در رونق تولید در کردستان مهم خواند و از مدیران بانک های عامل خواست که با پرداخت تسهیلات طرح ها، بخش صنعت را یاری دهند.
در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان، ۱۱ طرح با پیش بینی ۷۷۴ میلیارد ریال مطرح و برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.