×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
زاخارووا: اروپا «پرده آهنین» به دور روسیه کشیده است

به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی اعلام کرد که مسکو هیچ تصمیمی در ایجاد «پرده آهنین» ندارد و این اتحادیه اروپاست که در حال انجام چنین کاری است.

زاخارووا در این باره گفت: مطمئن باشید که حداقل از طرف ما، هیچ پرده آهنینی وجود نخواهد داشت و این اتحادیه اروپا است که به دور روسیه پرده‌ای کشیده است. اشتباه شما در این است که شما بیش از حد خودخواه هستید و فکر می‌کنید که در مرکز و کانون جهان قرار دارید.

وی همچنین تاکید کرد که اروپا هیچ گونه حق اخلاقی در دیکته کردن چیزی به دیگر ملل ندارد.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بود که مسکو از هیچ گونه پرده آهنین جدید که غرب در حال ایجاد است، واهمه‌ای ندارد و علیرغم این مسئله، روسیه به توسعه و پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

اصطلاح «پرده آهنین» را برای اولین بار «یوزف گوبلز» وزیر تبلیغات آلمان نازی در یادداشت‌های روزانه اش در اواخر جنگ جهانی دوم در قبال شوروی سابق به کار برد. بعد از پایان جنگ جهانی دوم نیز «وینستون چرچیل» نخست وزیر وقت انگلستان، همین عبارت را مجدداً در قبال شوروی سابق و تلاشش برای قطع ارتباط کشورهای بلوک شرق با غرب و جلوگیری از گسترش غرب گرایی به کار برد.

این در حالی است که اکنون آمریکا و اروپا در حال به کارگیری چنین مسئله‌ای در قبال روسیه به بهانه عملیات نظامی اش در اوکراین هستند. از ابتدای شروع درگیری‌ها در اوکراین، غربی‌ها تحریم‌های متعدد و بی سابقه‌ای را بر مسکو اعمال کرده اند و در تلاشند تا ارتباط روسیه و هر گونه تعامل اقتصادی این کشور با دیگر کشورها را به طور کامل قطع نمایند.

روسیه در ۵ اسفند سال گذشته عملیاتش در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشورر آغاز کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.