×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
یارانه کی قابل برداشت می شود؟

دو شب پیش یارانه ٣٠٠ و ۴٠٠هزار تومانی برای معترضین یارانه واریز شد؛ اما این یارانه کی قابل برداشت خواهد بود؟ سوالی که برای این افراد مطرح است.

به گزارش اقتصادکلان، اواسط اردیبهشت ماه بود که بالاخره حذف ارز ترجیحی جدی شد؛ براین اساس قرار شد که یارانه از انتهای زنجیره حذف و به ابتدای زنجیره داده شود؛ رئیس جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی خبر از یارانه جدید داد؛  این یارانه قرار شد که در مبالغ ٣٠٠ و ۴٠٠ هزار تومانی واریز شود.

یارانه ٣٠٠هزار تومانی برای دهک‌های چهار تا نهم بود و یارانه ۴٠٠هزار تومانی نیز برای دهک‌های اول تا سوم بود. دهک دهم نیز از یارانه جدید محروم شده بود.

در این بین عده‌ای یارانه دریافت نکردند؛  این عده دو دسته بودند؛ دسته اول دسته‌ای بود که پیش از این نیز یارانه نمی‌گرفتند و دسته دوم نیز همان دهک دهمی‌ها بودند.

بنابراین عده‌ای که تاکنون یارانه ۴۵هزار تومانی نمی‌خواستند اما می‌خواستند یارانه جدید را داشته باشند، بنابراین باید برای دریافت یارانه جدید ثبت‌نام می‌کردند. این افراد باید برای ثبت نام به سایت my.gov.ir مراجعه می‌کردند.

عده‌ای نیز مشمول یارانه شناخته نشده بودند و باید برای دریافت یارانه و ثبت اعتراض به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه می‌کردند.

حالا چهارم خرداد ماه برای عده‌ای از این افراد که معترض بودند و یارانه‌ای نیز دریافت نکرده بودند، یارانه جدید واریز شد. اما این یارانه برای این دسته قابل برداشت نبود و سوال افرادی که جدیدا یارانه گرفتند این است که یارانه چه زمانی قابل برداشت خواهد شد؟

تاکنون جواب مشخصی برای این سوال مطرح نشده است؛  براساس گفته سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید منتظر بود تا نتایج بررسی‌ها مشخص شود و پس از آن قابل برداشت خواهد شد. برخی نیز می‌گویند زمان برداشت یارانه جدید اواخر خرداد خواهد بود که هنوز مشخص نیست این گفته درست است یا خیر و باید منتظر ماند و دید زمان دقیق چه زمانی اعلام خواهد شد.