×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
دولت نظارت خود را تقویت کند/ کارت اعتباری خرید ایجاد شود

محمدرضا پورابراهیمی  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قانون درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه می‌گوید، اظهار داشت: مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت اختیار داد یارانه ارزی را به جای واردات، به مصرف کننده نهایی اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ درباره کالاهای اساسی دو اختیار به دولت داد، متذکر شد: مجلس از یکسو به دولت اختیار داد مسیر سنوات گذشته اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی را ادامه دهد و از سوی دیگر این اختیار به دولت داده شد که سیاست خود در این زمینه را تغییر دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین در بودجه ۱۴۰۱ موضوعی تحت عنوان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد. طبق مصوبه مجلس، دولت اختیار دارد ارز ترجیحی را همچنان و مانند حالت قبل به کالاهای اساسی تخصیص دهد و یا آنکه می‌تواند ارز را به انتهای زنجیره که مصرف کننده نهایی است، اختصاص دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که دولت نظارت‌های خود را تقویت کند تا کالاهای اساسی با قیمت مناسب و پایین به دست مردم برسد.

پورابراهیمی تاکید کرد: اگر دولت به دنبال آن است که روند تخصیص ارز ترجیحی کالاهای اساسی را تغییر دهد، باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرده و لازم است کارت‌های اعتباری برای خرید ایجاد کند.

وی یادآور شد: دولت سابق به تغییر روش در پرداخت ارز ترجیحی هیچ اعتقادی نداشت اما مجلس شورای اسلامی اختیار نحوه تخصیص ارز ترجیحی را به دولت داده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.