×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
اردوغان: به تلاش‌ها برای رسیدن به نتایج “رضایت بخش” برای روسیه و اوکراین ادامه می‌دهیم

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که کشورش به تلاش‌های خود برای دستیابی به نتایج رضایت بخش برای روسیه، اوکراین و جامعه جهانی از طریق مذاکرات استانبول ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بیانیه‌ای عنوان داشت: برقراری آتش‌بس بین روسیه و اوکراین و سپس برقراری صلح پایدار یکی از بهترین دستاوردها برای همه بشریت خواهد بود.

وی افزود: کاملاً مطمئن هستم که راهکار مسالمت آمیز می‌تواند از طریق گفتگو و بر اساس حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حاصل شود.

اردوغان گفت: دو طرف روسی و اوکراینی پیشرفت‌های محسوسی در مذاکرات داشته‌اند، اما پرونده‌های بوچا و اربین و “هدف قرار دادن غیرنظامیان” در شهر کراماتورسک بر تلاش‌های ما سایه انداخته است.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: من همچنان با ولودیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری اوکراین و روسیه در تماس هستم و به تلاش‌های خود برای رسیدن به نتایج مثبت بر اساس مذاکرات استانبول ادامه می‌دهم.

وی میانجیگری ترکیه بین روسیه و اوکراین را نشان دهنده “اهمیت” کشورش برای اتحادیه اروپا دانست.

پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته بود که طرف اوکراینی در مذاکرات ثبات ندارد و موضعش در مورد موارد توافق شده در حال تغییر است.

پسکوف در بیانیه‌ای مطبوعاتی درباره واکنش کرملین به اظهارات ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مورد مذاکرات کی‌یف _ مسکو، گفت: ما نمی‌خواهیم جنبه‌هایی را که در جریان مذاکرات مطرح شد منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات روسیه و اوکراین پیشرفت خوبی ندارد، خاطرنشان کرد که طرف اوکراینی اغلب مواضع خود را در مورد موضوعاتی که قبلاً توافق شده است تغییر می‌دهد.

روز دوشنبه زلنسکی، همزمان با رویکرد نیروهای روسی برای کنترل شهر ماریوپل در جنوب شرق اوکراین، گفته بود که اگر نیروهای روسی سربازان اوکراینی را که به نبرد در شهر ماریوپل ادامه می‌دهند، بکشند «کی‌یف مذاکرات با مسکو را به حالت تعلیق در می‌آورد.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.