×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
آذربایجان از ۴ قرن پیش پیشران وحدت ملی بوده/ انقلاب اسلامی با حضور مردم به پیروزی رسید

سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در آستانه سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی دقایقی قبل آغاز شد.

سخنرانی رهبر انقلاب به صورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و شبکه‌های رسانه‌ی ملی پخش می‌شود.

به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این دیدار برای دومین سال متوالی از طریق ارتباط تصویری با مردم حاضر در مصلای تبریز برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، پیش از سخنرانی رهبر انقلاب حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در این استان گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تبیینی انجام شده در این استان ارائه کرد.

بخشی از بیانات امام خامنه ای بدین شرح است:

این روز درخشش تبریز در طول تاریخ انقلاب است.

جوانان به تقویت بنیه معنوی نیاز دارند البته همه نیاز داریم اما جوانان اعمال معنوی را بیشتر جذب می‌کنند و فیض بیشتری می‌برند توصیه بنده به جوانان این است که فرصت ماه رجب را مغتنم بشمارند.بدون روزه هم میتوان اعمال ام داوود را به جا آورد.این معنویت شما جوانان، به زندگی‌تان و انقلاب برکت می‌بخشد.

۲۹ بهمن برای تبریز و همه ما روز شکرگزاری است، چرا زیرا حادثه‌ای که در این روز به وجودامده باعث ثمره‌ دهی انقلاب شد حرکت مهمی در این روز اتفاق افتاد که استمرار قیام ۱۹ دی قم بود.

اگر تبریز در ۲۹ بهمن ان حرکت عظیم را انجام نمی داد سنت چهلم گیری باب نمی‌شد و این سرمشق شد و در سایر شهرها این جریان به راه افتاد.این انقلاب با حزب‌بازی و تفنگ پیروز نشد بلکه با حضور مردم در خیابان‌ها پیروز شد.

روز ۲۹ بهمن یک حادثه است اما آذربایجان حوادث مختلف را گذرانده است از سه چهار قرن پیش پیشران وحدت ملی بوده است.یکی از خصوصیات مردم آذربایجان این بوده که پرچم ارادت اهل بیت (ع) همواره در دست آنها بوده است.

مردم تبریز کار کردند که حرکت میدانی مردم آغاز شد که این حرکت از قم شروع کردند و تبریزی آن را استمرار بخشیدند این ابتکار مردم جرات داد که به میدان بیایند و فریاد رسای امام (ره) بلندتر از همیشه به گوش مردم برسد و مسیر انقلاب روشن شد.

استمرار هر حرکت کلید پیروزی آن حرکت است. اگر گام های بعدی در هر حرکت برداشته نشود، آن حرکت عقیم خواهد ماند.

بیانات روشنگر امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب به همه روحیه می‌داد و راه را نشان می داد و هدفها را به یاد مردم می آورد. تبریز مرکز تعلیم ایستادگی برای ملت ایران است. استمرار مبارزه، منطق سیاسی امام خمینی(ره) بود.

ار روز اولی که حمله صدام آغاز شد تا روز آخر ۸ سال امام(ره)  به مردم و مسئولان روحیه می‌داد و از جنگی که به ملت ایران تحمیل شده بود وسیله‌ای برای اقتدار ملت به وجود آورد، آن زمان سازمان دهی و امکانات ضیعفی داشتیم.

جنگ را دشمنان طراحی کرده‌ بودند که انقلاب را نابود کنند اما  امام(ره) تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

امام(ره) از یک دانشجوی دانشگاه یک شخصیت بزرگ و الگو خلق کرد. امثال شهید باکری و قاسم سلیمانی را امام(ره) به وجود آورد.

تلاش دانشمندان و پژوهش گران حرکتی برای تداوم انقلاب است، تلاش علما، فعالیت کارآفرین و کارگر اینها همه جزء چیزهای است که برای  استمرار بخشیدن به انقلاب است.

فعالان جهاد تبیین و نظامی، کارکنان خدوم حکومتی، روشنگری‌های، روشنگران عرصه سیاسی، کمک به مراکز مقاومت، کسانی که آماده حضور در عرصه‌های مختلف هستند این حرکت‌ها، حرکت استمرار و تداوم انقلاب است که با نگاه به هدف‌های انقلاب است.

پیشرفت‌های مادی و معنوی و تشکیل جامعه اسلامی و رسیدن به تمدن نوین و بزرگ اسلامی از هدف‌های انقلاب است و باید ببینیم برای این اهداف چه کارهایی لازم است و هرکس به نوبه خودش تلاش کند.

۲۲ بهمن امسال، کرونا از یک طرف، مشکلات اقتصادی از یک طرف، لجن‌پراکنی بیگانگان و همراهی برخی با این لجن‌پراکنی‌ها از یک طرف وجود داشت ولی با همه این مسائل، گزارش دادند در بیشتر استانها جمعیت از سال های گذشته بیشتر بود.

برخی نیازها هستند که اگر امروز به فکر آن نباشیم فردا به مشکل خواهیم خورد، مسئله تربیت دانشمند، فرزندآوری و تکثیر نسل و یا موضوعی مثل انرژی هسته ای از این موارد است. ببینید دشمن روی مسئله انرژی هسته‌ای ما که می‌داند هم صلح آمیز است چه کارهایی می کند و نمی‌خواهند ملت ایران به این پیشرفت بزرگ دست پیدا کنند.

در برجام ایرادی که می گرفتم این بود که باید نکاتی را در نظر بگیریم که بعدا مشکلاتی پیش نیاید، ولی به برخی از این نکات توجه نشد و مشکلاتی پیش آمد که می‌بینیم.

امروز با این تداوم حرکت انقلاب هم زنده و هم زاینده است، اینکه دشمنان در برابر جبهه انقلاب و ملت انقلابی می‌ایستند یعنی اینکه انقلاب زنده است.

کارهای بزرگی در این چند دهه اخیر انجام شده که برخی می‌خواهند این را انکار کنند، ما پیشرفت های متعدد و بزرگی داشتیم، یک قلم، پیشرفت علم است که در سرعت پیشرفت علم چندین برابر متوسط برابر جهان پیشرفت داشتیم.ما در این دوران انقلاب پیشرفت‌هایی کردیم که در ابتدای انقلاب اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم.پیشرفت‌هایی که در این سالها در حوزه زیرساخت‌‌ها شکل گرفته است، پیشرفت‌های حیرت‌آوری است که قطعا اگر انقلاب نبود به‌دست نمی‌آمد.

* بنده خودم جزو کسانی هستم که در بحث اقتصاد به خودمان انتقاد می کنم، ولی در همین مقوله اقتصاد هم قضاوت مراکز دنیا این است که ایران گام های بزرگی را برداشته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.