×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
فعالیت منطقه آزاد بانه و مریوان هفته آینده آغاز می‌شود

اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های و اقدامات انجام‌شده در این حوزه خوشبختانه انسجام و هماهنگی خوبی در این شورا وجود داشته که ناشی از جدیت فرمانده انتظامی کردستان است.

وی با بیان اینکه عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان رضایت‌بخش است، افزود: انتظار می‌رود اقدامات به سمت ریشه‌کنی معضلات و آسیب‌هایی این حوزه برود.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه پیشگیری از مصرف موادمخدر در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: وقتی فرد مبتلا شود، پیشگیری به مراتب سخت‌تر خواهد شد، متولیان این حوزه همچون بهزیستی باید جدی‌تر وارد عمل شده و بر کمپ‌های دولتی و بخش خصوصی نظارت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: برخی از معتادان به‌جای دوره سه‌ماهه، شش ماه دوره ترک اعتیاد را در کمپ‌ها گذرانده و امروز با انگیزه و به‌عنوان انسان‌های موفق در سطح جامعه فعالیت می‌کنند.

زارعی‌کوشا باید از بازگشت زندانیان به‌منظور جلوگیری از هزینه‌ها و هدررفت زحمات مسئولان متولی، جلوگیری شود، عنوان کرد: در این حوزه مباحث مطالعاتی و انجام کارهای پژوهشی نیازمند بوده که بایداز ظرفیت اساتید دانشگاهی براساس مولفه‌های مشخص و بومی‌سازی تصمیم‌گیری شود.

وی تاکید کرد: در این حوزه نباید تنها به روند کارهای اداری اکتفا شود بلکه باید از ظرفیت‌های موجود نیز استفاده و ریشه‌های توزیع موادمخدر خشکانده شود که آن هم‌نیازمند شناسایی علت‌هاست.

استاندار کردستان با بیان اینکه اکثر معتادان به‌دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری معتاد می‌شوند، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از این معتادان روزگاری افرادهای موفق در جامعه بوده باشند که به دلیل بی‌توجهی به استعدادهای آنان، امروز گرفتار این معضل شده‌اند.

وی با اذعان به اینکه برخی از مشکلات اجتماعی و امنیتی به مسئله معیشت و اقتصاد بر می‌گردد، یادآور شد: اگر بتوانیم در حوزه اشتغال و مهارت سرمایه‌گذاری کنیم هزینه‌ها کم خواهد شد.

استاتدار کردستان با ذکر اینکه گزارشات اداره‌کل زندان‌ها مبنی بر مهارت‌آموزی زندانیان بسیار مایه دلگرمی و خوشحال‌کننده است، تصریح کرد: باید از انجام این کارها الگوسازی شود تا شاهد بهبود شرایط اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش درآمد سرانه خانوار و توسعه سرمایه‌گذاری جزو برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت استان است، افزود: در همین راستا از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد کما اینکه اقدامات خوبی در راستای توسعه کردستان انجام شده است.

زارعی‌کوشا اعلام کرد: فعالیت منطقه آزاد بانه و مریوان هفته آینده رسما با حضور سعید محمد آغاز خواهد شد.

منبع: تسنیم