×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
بیست و ششمین طرح جامع پدافند غیرعامل کشور در کردستان

بیست و ششمین طرح جامع پدافند غیرعامل کشور با هدف ارتقای پیش‌بینی.  از مخاطرات در استان کردستان رونمایی شد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور روز چهارشنبه در ستاد پدافند غیرعامل استان کردستان در سنندج. اظهار کرد: تاکنون در ۲۵ استان کشور طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه استان‌ها رونمایی شده است. و امروز بیست و ششمین طرح در استان کردستان رونمایی می‌شود.

سردار رسول رحیمی افزود: بر اساس این طرح همه برنامه‌ها در حوزه پیش بینی. پیشگیری و مصون سازی در قالب این طرح جامع اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بازدارندگی دفاعی، تسهیل مدیریت بحران. استمرار خدمات و کاهش آسیب‌پذیری از مهمترین اهداف تدوین این طرح‌های جامع برای استان هاست.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: وظیفه اصلی این طرح حفظ سرمایه‌های سایبری، زیرساختی و انسانی است. لذا در حوزه زیرساخت‌ها باید این طرح از صفر اعمال شود.

سردار رحیمی در ادامه سخنان خود به وضعیت شیوع اُمیکرون در سطح جهان اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد سرایت این سویه در کشور خواهیم بود و باید خودمان را برای مقابله با آن آماده کنیم.

طرح جامع پدافند غیرعامل

وی افزود: نتایج طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا بسیار رضایت بخش بوده و باید برای ریشه کنی این بیماری در جامعه و مصون سازی عمومی این طرح را با جدیت هرچه بیشتر ادامه دهیم و از همه ظرفیت‌های استانی و ملی بهره بگیریم.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بسیج، ارتش، هلال احمر و گروه‌های جهادی به صورت ویژه مناطق روستایی را در کشور و از جمله استان کردستان مدنظر قرار دهیم و طرح واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی را برای روستاها اجرایی کنیم.

سردار رحیمی در ادامه سخنان خود به وضعیت جغرافیایی استان کردستان مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی در خصوص این استان اشاره کرد و گفت: اولویت تهدیدات در استان کردستان در سه حوزه نظامی، تروریستی سایبری و خرابکاری است و در قالب  این طرح جامع پدافند این استان برای آنها برنامه ریزی شده است.

وی همچنین به حوادث ناگوار جاده‌ای و انفجار چند تانکر سوخت طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: رفع این آسیب‌ها و تهدیدهای جانی برای مردم کردستان نیز باید در اولویت دستگاه‌های خدمت رسان باشد و ستاد پدافند غیرعامل کشور در این راستا برای حمایت از مردم کردستان ورود می‌کند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام