×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
حمله نیروی هوایی به مواضع داعش/هدف قرار گرفته شدن کاروان آمریکایی

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از حمله نیروی هوایی. این کشور به مواضع تروریست‌های داعشی در شمال بغداد خبر داد. به نقل از السومریه نیوز، جنگنده‌های عراقی شامگاه چهارشنبه مواضع تروریست‌ها در شمال بغداد را در هم کوبیدند.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که در این حمله هوایی. یکی از اهداف مهم تروریست‌های داعشی هدف قرار گرفته است.

شبکه خبری المیادین نیز از شنیده شدن صدای چند انفجار. بعد از حمله جنگنده های عراقی به مواضع تروریست‌ها خبر داد.

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق روز دوشنبه نیز از ضربات مهلکی خبر داد.که نیروی هوایی این کشور به مواضع داعش وارد کرده است. این حملات با طراحی و نظارت فرماندهی عملیات مشترک و طبق اطلاعات دقیق سازمان امنیت ملی عراق انجام شد.

نیروهای امنیتی عراق همواره برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار فعالیت دارند.

حمله نیروی هوایی به کاروان آمریکایی در جنوب بغداد

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که یک یک کاروان پشتیبانی لجستیک ائتلاف آمریکایی در بابل واقع در جنوب بغداد هدف قرار گرفت.

دو سال پیش در سیزدهم دی ماه، دولت تروریست آمریکا، سپهبد سردار سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، جانشین فالح الفیاض رئیس حشد شعبی را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. پارلمان عراق دو روز بعد از این اقدام تروریستی، به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد.

به دنبال   این مصوبه پارلمان، دولت عراق تحت فشار شهروندان و احزاب سیاسی این کشور وارد سلسله گفت‌وگوهایی تحت عنوان گفت‌وگوهای راهبردی با آمریکا شد و بعد از چهار دور گفت‌وگو، دو کشور به توافق رسیدند که تا پایان سال میلادی جاری به حضور نیروهای رزمی آمریکایی در عراق پایان دهند.

مقاومت عراق اعلام کرده است که ادامه حضور آمریکایی‌ها در این کشور تحت هر عنوانی را به منزله اشغالگری می‌داند و با آن مقابله خواهد کرد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام