×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
بهانه‌تراشی آمریکا برای تضمین بقای نظامی در سوریه و عراق

یک کارشناس امور امنیتی سوریه در سخنانی تصریح کرد که آمریکایی ها. با هدف تضمین بقای نظامی خود در خاک سوریه و عراق بهانه تراشی می کنند.

به نقل از المعلومه، «میشل کالاگاصی» کارشناس امور امنیتی سوریه در سخنانی تأکید کرد. که ایالات متحده آمریکا به دنبال خروج از سوریه و عراق نیست. وی گفت: آمریکایی‌ها با هدف تضمین بقای نظامی خود در خاک سوریه و عراق بهانه تراشی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این کارشناس امور امنیتی سوریه در ادامه اظهاراتش. تصریح کرد: اهداف تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در سوریه کاملاً مشخص است. سرقت منابع نفتی واقع در شمال شرق سوریه و نیز حمایت از نیروهای دموکراتیک کُرد سوری از اهداف آمریکایی‌ها است.

کالاگاصی عنوان کرد: آمریکایی‌ها برای تداوم حضور نظامی در سوریه و عراق بهانه تراشی می‌کنند. آنها مدعی هستند که تا زمان اطمینان یافتن از نابودی کامل داعش در سوریه و عراق باقی خواهند ماند.

این کارشناس امور امنیتی عنوان کرد: ادعاهای آمریکایی‌ها در خصوص لزوم اطمینان یافتن از نابودی داعش در حالی مطرح می‌شود که این گروه تروریستی عملاً در سوریه و عراق متحمل شکست شده است و تنها بقایای آن دارای فعالیت‌های پنهانی هستند.

گفتنی است، علیرغم تصویب طرح اخراج نیروهای بیگانه و به ویژه آمریکایی‌ها از خاک عراق در دی ماه سال ۱۳۹۸ توسط نمایندگان پارلمان این کشور، مقامات واشنگتن هیچ اقدامی برای خارج ساختن نیروهایشان از این کشور نکرده‌اند.

بهانه تراشی آمریکا

چندی پیش، «ابو آلاء الولائی» دبیرکل «کتائب سید الشهدا» عراق سخنانی را در خصوص تداوم حضور نظامی ایالات متحده آمریکا در خاک این کشور مطرح کرد.

این شخصیت عراقی تصریح کرد: حضور اشغالگران آمریکایی در عراق فاقد مشروعیت است. همچنان نیز شاهد آن هستیم که جنگنده‌های آمریکایی بر فراز آسمان عراق به پرواز در می آیند. صهیونیست‌ها از این پروازها به نفع خود بهره برداری می‌نمایند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با عراق مانند یکی از روستاهای خود برخورد می‌کنند. گروه‌های مقاومت در عراق تمامی طرح‌ها و توطئه‌های خارجی برای ایجاد درگیری و منازعه میان شیعیان را با ناکامی مواجه ساختند.

«محمد الجوبیراوی» از اعضای برجسته سازمان «بدر» عراق هم گفته بود: نظامیان ایالات متحده آمریکا با تابوت خاک عراق را ترک خواهند کرد. خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق یکی از مهمترین اهداف رهبران پیروزی است.

این عضو برجسته سازمان بدر در ادامه نیز اظهار داشت: بهایی که آمریکا برای عراق می‌پردازد بسیار زیاد است و خروج آنها با همه نیروها از کشور، گوشه کوچکی از انتقام شهدا و رهبرانی است که در راه وطن و عراق فداکاری کردند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام