×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
ترامپ کنفرانس خبری شش ژانویه را لغو کرد/ سالروز هجوم مرگبار

رئیس جمهور سابق آمریکا کنفرانس خبری را که برای پنجشنبه ششم ژانویه .مصادف با نخستین سالروز هجوم مرگبار طرفدارانش به ساختمان کنگره برنامه‌ریزی شده بود.  را لغو کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت: من در عوض درباره بسیاری از موضوعاتی که قرار بود. در این کنفرانس خبری به آنها بپردازم. در گردهمایی در آریزونا در تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی‌ماه) صحبت خواهم کرد.

ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی هزاران تن از طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره هجوم بردند. اقدامی که بدترین حمله به کنگره از زمان جنگ ۱۸۱۲ میلادی محسوب می‌شود. شورشیان که با ادعاهای دروغین ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ تحریک شده بودند. تلاش کردند تا روند تایید پیروزی جو بایدن. رئیس جمهور کنونی آمریکا در کنگره را متوقف کنند.

در جریان این حمله یک افسر پلیس کشته شد در حالی که چهار تن از نگهبانان کنگره کمی بعد دست به خودکشی زدند. در جریان این حمله یک ساعته حدود ۱۴۰ افسر پلیس زخمی شدند، چهار تن ازشورشیان جان باختند و بیش از ۷۰۰ تن به خاطر پیوستن به این شورش متهم شدند.

این ناآرامی منجر به دومین استیضاح ترامپ و آغاز تحقیقاتی متعدد شد. یکی از این تحقیقات در مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد از “شان هانیتی”، یکی از مقامات بانفوذ در شبکه تلویزیونی فاکس نیوز به خاطر پیام‌ها با ترامپ، معاونینش و وکلایش در آن زمان بازجویی کند.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام