×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
وزیر کار زیر میز وعده‌ها زد

آقای عبدالملکی!مگر قرار نبود شغل محور اصلی برنامه شما باشد و مگر نگفته بودید. بایک میلیون تومان هم می‌توان شغل ایجاد کرد پس چطور حالا می‌گویید: وزارت کار مسئول اصلی رفع بیکاری نیست؟
آفتاب یزد: « موضوع اشتغال یکی از اصلی‌ترین محورهای برنامه‌های بنده است». این سخن حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. وقتی قرار بود از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد. او که یک زمان مدعی بود «با یک میلیون تومن هم می‌شود. کار تولیدی کرد.» و می‌گفت چون آموزش ندیده‌ایم نمی‌دانیم. چطور می‌توان این کار را انجام داد، حالا که بر مسند وزارت تکیه زده است. حرف‌های وزرای پیش از خودش را هجی می‌کند و می‌گوید:« وزارت کار مسئول اصلی رفع بیکاری نیست!»

حالا سوال این است که دقیقا کدام ارگان و نهاد مسئول اصلی رفع بیکاری است آن هم وقتی در دستور کار وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکیدشده که این نهاد دولتی مسئول ایجاد اشتغال در کشور است؟ اگر این وزارتخانه مسئول رفع بیکاری نیست پس رفاه اجتماعی چه معنایی دارد و در نهایت چه دلیلی برای ابقاءاین وزارتخانه وجود دارد؟ از سوی دیگرآن همه شعار‌های پر رنگ و لعاب که در بوق و کرنا می‌کردند چه شد؟ چرا حالا که پای عمل به میان آمده مسئولیت را بر گردن دیگران می‌اندازند؟

شعار‌های پر طمطراق شغل

حجت عبدالملکی نام اشنایی است. که پیش از وزارتش به توئیت‌های غیر کارشناسی و صحبت‌های غیر معمولش شهره بود. او در اردیبهشت ماه سال گذشته. در توئیتی که مبنای آن انتقاد از دولت وقت بود نوشت:« با یک میلیون تومن هم می‌شود. کار تولیدی کرد.

حتما می‌پرسید چگونه؟! حق دارید! آموزش نداده ایم!» این توئیت او واکنش‌های بسیاری را در پی داشت اما عبدالملکی همچنان بر ادعاهای خود مسر بود تا جائیکه در فروردین ماه سال جاری دررشته توئیتی که با واکنش‌های بسیاری همراه شد نوشت:« در انقلاب اقتصادی ۱۴۰۰ تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی آزاد و در اختیار مالک خواهد بود. یعنی مالک زمین کشاورزی می‌تواند روی زمینش فعالیت صنعتی، دامپروری، پرورش طیور و ماهی و حتی ساخت و ساز کند. به ازای هر یک درصد تغییر زمین کشاورزی به صنعت، دامپروری یا ساخت و ساز، ۱۲ میلیون اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.»

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام