×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
برخورد دو قطار در خط مترو کرج به تهران-۲۲ نفر مصدوم شدند

برخورد دو قطار در خط مترو کرج به تهران/ ۲۲ نفر مصدوم شدند/ علت حادثه چه بود؟

امروز چهارشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۷،۱۰ دقیقه صبح قطار تندرو که از مسیر کرج-گلشهر به سمت ایستگاه تهران (صادقیه) درحرکت بود که با قطار عادی در ایستگاه چیتگر برخورد کرد.

به منظور رفاه حال شهروندان با هماهنگی های صورت گرفته. با شرکت واحد اتوبوسرانی در حال حاضر انتقال مسافران از ایستگاه ورآورد. تا ایستگاه تهران (صادقیه) و بالعکس به وسیله اتوبوس انجام می شود.

لازم به توضیح است برای اعلام دقیق دلیل حادثه موضوع در حال بررسی می باشد. و آمار دقیقی از مصدومان ارائه نشده است.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: در ساعت ۰۷:۴ صبح امروز یک مورد حادثه برخورد دو قطار مسافربری. در خط مترو کرج به تهران نرسیده به چیتگر در ایستگاه چیتگر باهم برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است. علت حادثه پس از بررسی های اولیه اعلام می شود.

٢٢ مصدوم بر اثر برخورد ٢ مترو حوالی ایستگاه چیتگر

خالدی سخنگوی اورژانس کشور در خبر تکمیلی گفت: دو قطار شهری در خط مترو کرج به تهران در حوالی چیتگر برخورد داشتند. این حادثه تاکنون تلفات جانی نداشته است و ٢٢ نفر مصدوم شده اند.

 

تعطیلی متروی کرج-تهران براثر حادثه

روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد: باتوجه به وقوع این حادثه امکان مسافرگیری از کرج به سمت تهران و برعکس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

مسافرانی که قصد عزیمت به تهران را دارند می‌توانند در ایستگاه وردآورد پیاده شوند. و از طریق اتوبوس‌های مستقر تا صادقیه ادامه مسیر دهند.

شاخ به شاخ دو قطار صحت ندارد

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا طی روزهای قبل در مورد نقص فنی قطار یا خط در این مسیر گزارشی داده شده بود. یا خیر،‌گفت: خیر، هیچ گزارشی مبنی بر نقص فنی طی روزهای قبل در این خط و قطارها نداشته‌ایم خط و قطار هر دو سالم بوده ولی متأسفانه این اتفاق رخ داده است.

محمدیان گفت: برخورد دو قطار مترو از بغل بوده و اینکه گفته می‌شود. به اصطلاح دو قطار شاخ به شاخ شده‌اند صحت ندارد.

۱۸ نفر به دلیل مسدود شدن و آسیب دیدن در ها قادر به خروج نبودند/ براثر این حادثه آتش سوزی نداشتیم

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران kdc درباره حادثه قطار شهری تهران – کرج: ساعت حدودا هفت صبح امروز گزارشی مبنی بر برخورد دو قطار شهری در ایستگاه چیتگر به آتش‌نشانی اعلام و بلافاصله سه ایستگاه به محل اعزام شدند.

اکثر مسافران از قطار پیاده شده بودند اما تقریبا ۱۸ نفر به دلیل مسدود شدن و آسیب دیدن در ها قادر به خروج نبودند که توسط عوامل آتش‌نشانی به بیرون قطار منتقل شدند.

خوشبختانه براثر این حادثه آتش سوزی نداشتیم و هم‌اکنون وضعیت تحت کنترل است.

حضور معاون شهردار در محل حادثه

شفیعی، معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران در اولین ساعات برخورد دو قطار درخط پنج متروی تهران در ایستگاه چیتگر، حضور یافت و از نزدیک در جریان این حادثه قرار گرفت ‌ودستورات لازم در جهت تسریع بازگشایی خط برای جابجایی مسافران صادر کرد.

اعلام دقیق زمان بازگشایی مسیر متروی تهران ـ کرج تا ساعتی دیگر

قائم مقام شرکت بهره‌برداری مترو گفت: مرحله به مرحله همکارانمان در حال جداسازی واگن‌ها هستند. و تا یک ساعت دیگر می‌توانیم زمان دقیق بازگشایی مسیر را اعلام کنیم. در حال حاضر  حرکت قطار مترو از محدوده گلشهر تا وردآورد انجام می شود. و بقیه مسیر مسافران توسط اتوبوس منتقل می شوند.

 

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک تلگرام