×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
نسبت چکهای برگشتی به مبادله شده زیر ۱۰ درصد ماند

مطابق آمار بانک مرکزی، در مهر ماه سال ۱۴۰۰٫ ۵٫۴ میلیون فقره چک، به ارزش ۲۰۰٫۵ هزار میلیارد تومان مبادله شده. چک­های برگشتی، برابر با ۴۷۶ هزار فقره چک،به ارزش ۲۶٫۲ هزار میلیارد تومان بوده است. تعداد و ارزش چک­های برگشتی به مبادله ­شده، در مهر ماه امسال برابر با ۸٫۸ درصد و ۱۳ درصد شده است.

 

آمار مربوط به شهریور ماه سال ۱۴۰۰ نشان می­دهد. که در ماه گذشته، ۷٫۳ میلیون فقره چک، به ارزش ۲۴۹٫۹ هزار میلیارد تومان مبادله شده بود. که ۷۰۹ هزار فقره چک، به ارزش ۳۱٫۴  هزار میلیارد تومان برگشت خورده بود. نسبت تعداد و ارزش چک­های برگشتی به مبادله شده، در ماه قبل به ترتیب برابر با ۹٫۷  درصد و ۱۲٫۶ درصد بوده است.

 

با مقایسه آمار مهر ماه و شهریور ماه امسال. مشاهده می­شود که نسبت تعداد چک­های برگشتی،به مبادله ­شده با کاهش ۹٫۳ درصدی، و نسبت ارزش چک­های برگشتی به مبادله­ شده، با افزایش ۳ درصدی همراه شده است.

 

میزان چک های برگشت خورده

همچنین، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهر ماه، در مجموع ۴۸٫۱ میلیون فقره چک، به ارزش ۱۴۱۰٫۷ هزار میلیارد تومان مبادله شده. که ۴٫۴۹۹ میلیون فقره چک، به ارزش ۱۷۷٫۴ هزار میلیارد تومان برگشت خورده است. بنابراین، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، نسبت تعداد و ارزش چک­های برگشتی به مبادله­ شده، به ترتیب برابر با ۹٫۴ درصد و ۱۲٫۶ درصد شده است.

از طرف دیگر در این بازه زمانی، در سال ۱۳۹۹ نیز مطابق آمار بانک مرکزی،  تعداد و ارزش چک­های برگشتی،به مبادله­ شده برابر با ۱۱ درصد بوده است.

 

در نتیجه با مقایسه ۷ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹٫ و ۷ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰٫ نسبت تعداد چک­های برگشتی، به مبادله ­شده. با کاهش ۱۳٫۵ درصدی داشته. و ارزش چک­های برگشتی، به مبادله شده با افزایش ۱۴ درصدی همراه بوده است.

 

ما را در اینستاکرام دنبال کنید

لینک تلگرام