×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی باشماق مریوان بازنگری شود

جلسه ماهانه استاندار در پایانه مرزی باشماق

مرز باشماق مریوان به عنوان یک ظرفیت تجاری مهم غرب کشور متاسفانه به دلیل بد مدیریتی و بی نظمی نتوانسته است به ظرفیت تعریف شده نزدیک گردد. از جمله موارد آشفتگی این مرز بین المللی، مدیریت چندگانه و عدم هماهنگی میان دستگاه های متولی این پایانه است که بارها مورد اعتراض نماینده مردم مریوان و سرو آباد قرار گرفته است.

به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا در جلسه بررسی طرح جامع ساماندهی و توسعه پایانه مرزی باشماق مریوان، اظهار داشت: برای تسریع در اجرای مصوبات طرح و رفع موانع و مشکلات پیش رو از این به بعد هر ماه یک جلسه در پایانه باشماق و ماه بعد جلسه به صورت مستمر در سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: بازتعریف مدیریت پایانه مرز باشماق برای بهبود خدمات به مراجعه کنندگان ضروری است.زارعی کوشا ادامه داد: برای تسریع روند پیشرفت استان لازم است با مدیریت درست از همه ظرفیت‌ها بهره گیری کرد.

وی در بخشی دیگر سخنانش خواستار تسریع در نصب دستگاه ایکس ری جدید در پایانه باشماق، ساماندهی ساختمان اداری و تعامل کامل همه دستگاه‌های مرتبط برای سامان بخشی و ارتقا مدیریت و خدمات رسانی در مرز شد.

شایان ذکر است در این جلسه نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، معاون گمرک کشور و نیز معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور حضور داشتند که ضمن ارائه گزارش، نظرات خود را در خصوص طرح جامع ساماندهی پایانه مرزی باشماق مریوان عنوان کردند.