×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
اصولگرایان کردستان همچنان منتظر تفقد استاندار جوان

شوک زارعی کوشا به جریان هایی که خود را پیرروز میدان می دانند  

اصولگرایان استان کردستان که به واسطه کنار گذاشته شدن در تمامی سطوح دولت پیشین، هشت سال انتظار سنگین را پشت سر گذاشتند، با پیروزی آیت الله رییسی خود را پیروز میدان دیدند و با شتاب قابل توجهب برای بازگشت به عرصه آماده شدند، شتابی که برعملکرد ضعیف و نمایش کمنظیر آشفتگی این جریان پس از انتخابات موثر بود.

ماه ها انتظار انتخاب استاندار و تلاش های غیر همسو در این جریان، پیکره خسته جریان اصولگرایی در کردستان را خسته تر کرد و سر انجام پس از انتخاب استاندار جوان، آنچه پس از فرو نشستن غبار و هیاهوی تلاش ها برای تاثیر بر این فرایند بجا ماند، انتظار توجه به جرانی بود که با افتخار از”نخستین خروج اصولگرایان از صندوق رای کردستانی ها” در کارنامه خود سخن می گفت.

جامعه اصولگرایی کردستان – اگرچه  با شتاب و گفتمان های متفاوت اما – همگی به بیعت با استاندار انتخابی دولت سیزدهم رفتند و امیدوارانه برای همکاری اعلام آمادگی نمودند. اگرچه نمی توان از “تاثیر منفی گفتمان سهم خواهانه و محقر عده ای در بد انگاری این جریان چشم پوشید. اما آنچه مورد توجه است، انتظار امیدووارنه ای است که در این مدت کوتاه با چند شوک قابل توجه از سوی زارعی کوشا همراه بوده، شوکی هایی که با تودیع قهرمانانه استاندار پیشین آغاز و انتصابات سرپرست های جدید معاونت های استاندار آغاز با و “دیدار و تقدیراز مدیرکل صمت استان که از چهره های شاخص اصلاح طلبی استان بود” کامل شد.

اگرچه پیش بینی سوگیری های آتی استاندار جدید در چنین اوضاعی کار آسانی نیست اما در کنار نگرانی اصولگرایانی که همچنان امیدوارانه منتظر تفقد استاندار جوان هستند، آنچه عیان است، نمایش استقلال سیاسی زارعی کوشا از جریان اصولگرایی استان است، استقلالی که تقریبا در هر فرصتی در این مدت کوتاه مورد تاکید استاندار جدید بوده است. استقلالی که می رود در تداوم شرایط موجود رنگ بی اعتنایی به نظر جامعه اصولگرایی استان کردستان را بگیرد و به نوبه خود مسبب شکاف در این بدنه کمجان گردد، آنهم در شرایطی که کمترین بی نظمی می تواند موجب فرو رفتن بیشتر چرخ توسعه کردستان در “گل بد مدیریتی و بی نظمی” باشد.