×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
قانون، انتصاب بستگان اعضای شورای شهر را منع نکرده است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره ضرورت ورود مدیریت شهری تهران به مساله افزایش بهای کرایه‌ی تاکسی‌های اینترنتی، گفت: مدیریت شهری برای تاکسی‌های اینترنتی نرخ گذاری نکرده است. در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد که ما باید آن را حل کنیم. اینکه در کجا نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی تعیین بشود و به چه شکلی این نرخ گذاری انجام بشود و به چه شیوه‌ای بر وضع این نرخ گذاری‌ها نظارت و کنترل صورت بگیرد محل اختلاف است.

رئیس شورای شهر تهران درمورد طرح انتقادها پیرامون انتصاب بستگان بعضی از اعضای شورای شهر در شهرداری تهران اظهار داشت: تلاش و سعی ما همواره بر این بوده تا همه اقدام‌ها در چارچوب قانون انجام بگیرد. اما تا به حال ما ندیده ایم در شورای شهر کار غیر قانونی در این زمینه انجام بشود. ولی به هر حال از مسائلی که عده‌ای بخواهند تخمین‌هایی بزنند یا اتهام‌هایی وارد کنند هم باید پرهیز بشود. درباره جریان‌هایی که در این زمینه به وجود آمده سعی و تلاش ما بر این بوده تا جلوی حاشیه سازی‌ها گرفته بشود و به دوستانمان هم توصیه کرده ایم تا از این حاشیه‌ها بپرهیزند. درخواست ما از همکارانمان این است که حتی اگر حقشان هم ضایع می‌شود بپذیرند و دنبال حق خودشان هم نروند که خدای نکرده چیزی به آن‌ها چسبانده نشود.

چمران درباره اعمال نظارت بر رفتار اعضای شورای شهر گفت: نکته‌ای که هست اگر انتصابی درباره بستگان یکی از اعضای شورای شهر انجام شده غیرقانونی نبوده است. البته نظارت‌ها وجود دارد. اما وقتی اقدامی برخلاف قانون اتفاق نیفتاده است نمی‌شود برخوردی صورت بگیرد. اما اگر کار غیرقانونی صورت بگیرد قطعا و یقینا جلوی آن گرفته خواهد شد. ولی درباره کارهایی که قانونی بوده نمی‌شود برخوردی کرد. ما مطابق با کدام قانون انتصاب بستگان اعضای شورای شهر را منع بکنیم؟ باید در این زمینه قانونی وجود داشته باشد تا بر اساس آن ماده‌ی قانونی این منع کردن اتفاق بیفتد.