×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
وعده گام های بلند در نقطه غزیمت کردستان

استاندار کردستان در گردهمایی بیسجیان به مناسبت هفته بسیج: با اتکا به جوانان خوش فکر، بسیجی و پرتوان گام‌های بلندی برای اعتلا و پیشرفت استان برمی‌داریم.

 زارعی کوشا، امروز در گردهمایی بزرگ بسیجیان در سنندج اظهار داشت:  کردستان در یک نقطه عزیمت و شروع واقع شده است،  ما در فضایی که با بصیرت و فضل مردم و به برکت خون شهیدان، جریان انقلابی در قوای سه گانه در مسند امور قرار گرفته در خدمت به مردم و پیشرفت همه جانبه استان تلاش خواهیم کرد.

این نخستین حضور و سخنرانی استاندار جدید کردستان و دومین باری است که  زارعی کوشا به ضرورت برداشتن “گام های بلند در کردستان” و “فرصت مغتنم همسویی قوای سه گانه” اشاره می کند. استاندار جوان، در سخنان کوتاه خود در مراسم معارفه نیز از این عناوین استفاده کرد. اما به نظر می رسد ” کردستان خسته” بیش از هر زمان در کنار چنین سخنانی، منتظر شنیدن برنامه ها و اولویت های استاندار در مسیر گام های مد نظرشان است.

باید دید که برکات همسویی قوا و گام های مورد نظر زارعی کوشا در موضوع چالش های اساسی استان همچون “کیفیت آب شرب سنندج، آسیب های ناشی از نگاه دوگانه وزارت نیرو به حق آبه استان، مرز آشفته باشماق، پدیده نامیمون کولبری، درماندگی زیرساخت های حمل و نقل استان، خام فروشی فلج کننده در حوزه معادن، نرخ بالای تورم و بیکاری و … با چه برنامه وراهکاری محقق می شود.

در همان نگاه اول به نظر می رسد در مسیر تحقق شعار استاندار جدید، علاوه بر موانعی سراسری همچون محدودیت های اقتصادی حاکم بر فضای کشور ( که حل آن به واسطه ظرفیت های ویژه کردستان غیر ممکن نیست) در گرو توان مقابله قاطع در مسیر کوتاه کردن دست “لابی های حیاط  پشتی استانداری” است و این موضوع که آقای کوشا با کهنه لابی های سنگین موجود چه خواهد کرد و چه میزان بر جلوگیری از تشکیل لابی های جدید در اطراف استانداری تاکید دارد، به صورت مستقیم بر عملکرد استاندار جوان کردستان و وضعیت استان موثر خواهد بود. “لابی های آزموده ای” که در صورت امکان فضای تاثیر بر تصمیمات و برنامه های استاندار جوان، در آینده نزدیک برای کردستان و استاندار جوانش چیزی برای از دست دادن نخواهند گذاشت.