×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
خطیب زاده: آذربایجان نباید اجازه دهد مرزهایش مورد سوءاستفاده طرف ثلاثی علیه ایران قرار بگیرد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: در مورد روابط با آذربایجان یک ملاحظاتی وجود دارد که مهمترین اظهارات و اقدامات رژیم صهیونیستی از داخل آذربایجان است، آذربایجان نباید اجازه دهد مرزهای خود مورد سوء استفاده طرف ثالثی علیه ایران قرار بگیرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

خطیب‌زاده درباره سفر وزیر خارجه ارمنستان گفت: این سفر از پیش تنظیم شده بود و در چارچوب روابط دوجانبه است. تهران روابط بسیار خوبی هم با باکو و هم با ایروان دارد. روابط ما با هیچ کشوری در مقابل رابطه با کشور دیگری نیست. هر چه روابط گسترده‌تر باشد، صلح و ثبات در آن بیشتر خواهد بود.

ما تمامیت ارضی و حاکمیت ملی آذربایجان را نه تنها محترم می‌شماریم بلکه کمک کردیم حفظ و صیانت شود. رفتار با رانندگان ایرانی را دوستانه و در راستای حسن همجواری نمی‌دانیم.  مقامات باکو باید دقت بیشتری درباره نحوه رفتار مرزبانانشان با اتباع ایرانی داشته باشند. در مورد روابط با آذربایجان یک ملاحظاتی وجود دارد که مهمترین اظهارات و اقدامات رژیم صهیونیستی از داخل آذربایجان است. آنچه روشن است این است که آذربایجان نباید اجازه دهد مرزهای خود مورد سوء استفاده طرف ثالثی علیه ایران قرار بگیرد.

آمریکا می‌خواهد میراث شکست خورد ترامپ درباره تحریم‌ها علیه ایران را حفظ کند

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی و موضعگیریهای آنها درباره مذاکرات وین گفت: منطق آمریکا تغییر نکرده و میخواهد میراث شکست خورده تحریم ها علیه ایران را حفظ کند. نمیشود که تحریم ها بماند و پولهای ایران، تاکید میکنم پولهای ایران، در توقیف باشد، و آمریکا به عنوان خواهان ادعاهای را مطرح کند.

تیم اجرایی مذاکره کننده هسته‌ای تغییر کرده است

وی درباره اظهارات وزیر خارجه کشورمان درباره آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار پول توقیف شده ایران گفت: آنچه آقای امیرعبداللهیان گفت پیغام برای آمریکایی‌ها نبود. بلکه یک واقعیت بود که بیان کرد. ایشان برای مثال اشاره کرد که اگر قرار است دولت بایدن نشان دهد دولت متفاوتی است، درباره تعامل با ایران و برجام راه‌هایی از جمله آزادی پول‌های بلوکه شده ایران وجود دارد.

خطیب‌زاده همچنین گفت که تیم اجرایی (مذاکره کننده) هسته‌ای تغییر کرده است.

خبر اعزام هیات سعودی به تهران تایید نمی‌شود

سخنگو همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای برخی منابع عربی درباره اعزام هیات سعودی به ایران برای بررسی افتتاح سفارت عربستان در تهران، و آخرین وضعیت گفتگوهای تهران و ریاض گفت: گفتگوها در بهترین وضعیت خود در حال پیگیری است. گفتگوها به صورت منظم و بدون انقطاع صورت گرفته است. گفتگوها درباره موضوعات دوجانبه ای و منطقها ی در بغداد صورت گرفته است. هیچ پیش شرطی از سوی دو طرف مطرح نیست و تلاش داریم در چارچوب مرضی الطرفین به آغاز یک روابط پایدار برسیم.

وی همچنین گفت که خبر اعزام هیات سعودی به تهران تایید نمی‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.