×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
کمربندی بغداد بستری برای داعش/ طرح ویژه عید فطر در عراق

انهدام مخفیگاه‌های داعش در کرکوک، دستگیری شماری از تفکیری‌ها در صلاح‌الدین، حمله تروریست‌ها به مقبره «نبی اسماعیل» در دیالی و تشریح طرح امنیتی ویژه عید فطر از زبان سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از مهمترین اخبار امنیتی آن است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد کلان، به نقل از السومریه، اداره اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از انهدام مخفیگاه‌ها و بمب‌های داعشی در کرکوک خبر داد و اعلام کرد: در جریان عملیات نیروهای ارتش، پلیس و حشد شعبی در جنوب کرکوک هفت بمب و ۱۰ مخفیگاه، تونل و قایق داعشی‌ها منهدم شد، همچنین مقادیری مهمات کشف و ضبط شد.

حمله داعش به مقبره «نبی اسماعیل» در شمال بعقوبه

یک منبع امنیتی در دیالی عراق از حمله راکتی داعش به مقبره «نبی اسماعیل» در شمال شرق بعقوبه و زخمی شدن یک غیرنظامی بر اثر آن خبر داد و گفت: منبع شلیک این راکت مشخص نشده است اما نیروهای امنیتی تحقیقات درباره جزییات حادثه را شروع کرده‌اند.

دستگیری ۱۰ داعشی در صلاح‌الدین

اداره پلیس صلاح‌الدین با صدور یک بیانیه از دستگیری ۱۰ داعشی در این استان خبر داد و به خنثی‌سازی چهار بمب کارگذاشته‌شده از سوی تکفیری‌ها اشاره کرد که داعش قصد داشت با آنها دکل‌های برق در منطقه «جلام» از توابع سامراء را هدف قرار دهد.

کمربندی بغداد بستری برای داعش

«کاظم الموسوی» کارشناس عراقی امور امنیتی از  مناطق کمربندی بغداد به‌عنوان بستری برای تروریست‌ها و مکان مناسب برای اقدامات جنایتکارانه داعش نام برد و اعلام کرد که آنها به‌مثابه بمب زمانداری هستند که دولت باید قبل از برگزاری انتخابات فکری به حال آنها کند.

وی افزود: نیروهای امنیتی دستاوردهای مهمی در مناطق کمربندی بغداد داشته‌اند و یکی از سرکرده‌های داعش را در این مناطق دستگیر کرده‌اند که این گواه خطرناکی است که از بسترهای داعشی در کمربندی بغداد حکایت دارد.

الموسوی گفت: طی روزهای آتی شاهد اقدامات تروریستی که امنیت بغداد را تهدید کند، خواهیم بود.

وی از مناطق «یوسفیه»، «لطیفیه»، «رضوانیه» و «طارمیه» به‌عنوان خطرناکترین مناطق اطراف بغداد نام برد و گفت: مناطق کمربندی بغداد بمب زمانداری هستند که قبل از انتخابات با هدف به شکست کشاندن آن و هدف قرار دادن مراکز انتخاباتی منفجر خواهند شد و این عملیات پیشدستانه برای تأمین این مناطق را طلب می‌کند.

امنیت کامل «نفت‌خانه» در دیالی

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق اعلام کرد: نیروهای حشد شعبی در «نفت‌خانه» مستقر هستند و استحکامات خود را به‌منظور مقابله با هرگونه رخداد احتمالی تقویت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرحی حساب‌شده از سوی حشد شعبی برای مقابله با حملات تروریست‌ها تهیه و اجرا شده است به دفع ۹ حمله در ماه‌های گذشته پرداخت و گفت: نفتخانه کاملاً امن است و تحرکات داعش برای رخنه به آن ناکام مانده است.

الحسنی بیان کرد: حضور حشد شعبی در نفتخانه سهم بسزایی در تأمین امنیت این منطقه راهبردی و مهم که داعش قصد نزدیک شدن به آن را دارد، ایفا کرده است.

وی گفت: داعش تلاش کرد به تپه‌های این منطقه رخنه کند؛ اما به‌سبب جانفشانی حشد شعبی راه به جایی نبرد.

نیروهای حشد شعبی از ۵ سال قبل در تپه‌های «نفت‌خانه» به‌منظور حمایت آن به‌ویژه میادین نفتی آن مستقر هستند.

طرح امنیتی ویژه عید فطر در عراق

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از طرح امنیتی ویژه عید فطر خبر داد و اعلام کرد: داعشی‌های تروریست از هر مناسبت دینی و ملی برای انجام اقدامات تروریستی به‌ویژه در زمان عید فطر بهره‌برداری می‌کنند اما با حضور نیروهای امنیتی و توان جنگی آنها این تروریست‌ها توان انجام اقدامات تروریستی را ندارند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 139910011155560421858694.png است

وی افزود: فرماندهی عملیات مشترک طرح امنیتی ویژه‌ای در نظر گرفته است که شامل تغییر تاکتیک‌ها، برگزاری نشست‌های مکرر، تشخیص رخنه‌های امنیتی و نیز اقدامات در همه زمینه‌ها و تغییر طرح‌ها متناسب با حجم تهدید است.

الخفاجی اظهار داشت: این طرح فقط در عید فطر پیاده نمی‌شود بلکه در همه مناسبت‌ها اجرایی خواهد شد، علاوه بر آن اقدامات ویژه‌ای در مناسبت‌های دینی و ملی اجرایی خواهد شد.

شگرد مزرعه‌داران دیالی برای مقابله با داعش

منابع امنیتی در استان دیالی از شگردی که کشاورزان در دیالی برای مقابله با داعش به آن روی آورده‌اند، خبر دادند و اعلام کردند: همه‌ساله داعش در فصل برداشت اقدام به آتش زدن مزارع گندم در دیالی می‌کند تا به این وسیله افرادی را که مخالف آن هستند از روزی محروم کند و آنها را گرسنه نگه دارد اما امسال کشاورزان در این منطقه به شگرد جالبی روی آورده‌اند تا مزارع و محصولات خود را از اقدامات شرورانه داعش نجات دهند.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 1400021809013319622719224.png است

این منبع بیان کرد: مزرعه‌داران به حفر خندق و پر کردن آن با آب روی آورده‌اند تا آب در نزدیکی زمین‌های کشاورزی وجود داشته باشد که به‌محض آتش گرفتن آن را خاموش کنند، علاوه بر آن گشت‌های امنیتی شبانه در اطراف این زمین‌ها دایر شده است.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.