×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
زارعی: طرح معامله قرن به پایان رسیده و جریان مقاومت آن را شکست داد

تحلیلگر مسائل منطقه گفت: طرح معامله قرن به پایان رسیده است و آن جریانی که باعث به شکست کشیده شدن این طرح شد جریان مقاومت است. آن‌وقتی که فلسطینی‌ها از استراتژی ضربه در مقابل ضربه استفاده کنند هر طرح خائنانه‌ای علیه آنها شکست خواهد خورد.

سعدالله زارعی تحلیلگر مسائل منطقه صبح امروز در نشست بررسی رخدادهای امنیتی اخیر در سرزمین‌های اشغالی که در مؤسسه مطالعات راهبردی اندیشه‌سازان نور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: فلسطین طی یک توطئه بین‌المللی با همکاری انگلیس فرانسه و آمریکا به اشغال درآمد و یک طرح بین‌المللی پشت اشغال فلسطین وجود داشت.

وی افزود: این فرآیند از سال ۱۸۹۷ آغاز شد و ۵۱ سال بعد به اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها منجر شد. از آن زمان به بعد در یک دوره ۷۳ساله فلسطین با حمایت غرب در اشغال صهیونیست‌ها باقی مانده است.

تحلیلگر مسائل منطقه ادامه داد: جهان اسلام از سال ۱۸۹۷ در معرض یک توطئه جهانی بوده و به همین دلیل مقاومت از سوی مسلمین ادامه پیدا کرده است و شرارت غربی‌ها با همان شدت اول باقی مانده است و شاید این مورد یکی از استثنایی‌ترین موضوعاتی است که همچنان موضوعیت خود را برای غرب حفظ کرده است.

زارعی تصریح کرد: تنها موضوعی که غرب را در یک وضعیت یک‌پارچه قرار داده است و هیچ تأثیری روی اتحاد آنها نگذاشته است موضوع فلسطین است، این در حالی است که برخی دولت‌های مسلمان سعی در کم‌اهمیت جلوه دادن مسئله فلسطین دارند و بعضاً کنار دشمن صهیونیستی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مقاومت در برابر این طرح خائنانه یک موضوع غیر قابل فراموشی است، عنوان کرد: در طول این دوران طرح‌های مختلفی برای حذف فلسطین اجرا شده است اما مقاومت فلسطینی‌ها در برابر آنها کمرنگ نشده است و امروز شاهد رو شدن برگ‌های جدیدی از سوی جبهه مقاومت هستیم.

این تحلیلگر مسائل منطقه عنوان کرد: صهیونیست‌ها پس از گذشت نزدیک به هفتاد سال در شرایط تثبیت قرار نگرفته‌اند و هنوز دنبال ایجاد یک دولت پایدار هستند. در این شرایط نتانیاهو پیشنهاد کرده است که انتخاب نخست وزیر را به مردم بسپرند، این به‌معنای شکست سیستم انتخاب مسئولین در این رژیم است و هزینه این موضوع برای آنها بالاست، این یعنی این رژیم بین جوامع یهودی هم به تثبیت نرسیده است و با مشکلات سیاسی امنیتی در فلسطین و در منطقه مواجه است.

زارعی تأکید کرد: از ۲۴ فروردین ماه اسراییلی‌ها با مشکلات امنیتی مواجه بوده‌اند. بیش از ۳ مورد حمله به کشتی‌های اسراییلی، انفجار در تأسیسات حساس نظامی تومر نمونه‌هایی از آن است. همه می‌دانند تأسیسات تومر توسط سامانه‌های مختلفی محافظت می‌شده و بیش از ۳۰ میلیارد صرف حفاظت از تل‌آویو و تأسیسات نظامی تومر شده است.

وی ادامه داد: بعد از آن شاهد شلیک موشک از سوریه به‌سمت تأسیسات دیمونا بودیم که اسراییلی‌ها سعی کردند آن را کم‌اهمیت جلوه دهند و مدعی شدند یک موشک پدافندی بوده است. حال سوال اینجا است که چگونه یک موشک پدافندی ۲۵۰ کیلومتر فاصله را در افق می‌پیماید و درست در نزدیکی دیمونا اصابت می‌کند؟ پس از این هم شاهد یک آتش سوزی بزرگ در حیفا بودیم.

زارعی گفت: در کنار بحران سیاسی در داخل رژیم صهیونیستی شاهد گسترش گروه‌های مقاومت در سطح منطقه علیه اسراییل هستیم. امروز فرزندان حاج قاسم به میدان آمده‌اند و در حال تمرین هستند. جنگ با داعش جنگ پارتیزانی بوده و جنگ آینده با اسراییل هم احتمالا از این نوع خواهد بود و گروه‌های مقاومت مترصد فرصت هستند تا وظیفه خود را در برابر فلسطین انجام دهند.

وی با اشاره به اقدامات اسراییل در منطقه تاکید کرد: حال برخی فکر می‌کنند با اجرای برخی مانورهای کم‌عمق اسراییل دست برتر در منطقه را دارد. برخی کشورهایی که اسراییل با آنها ارتباط بر قرار کرده است در معادلات منطقه‌ای اصلا تاثیرگذار نیستند. برخی به حملات اسراییل به مواضع مقاومت در سوریه استناد می‌کنند. در مقابل باید گفت علیرغم این حملات استراتژی دمشق در حمایت از مقاومت تغییر نکرده است و تعاملات ایران و سوریه دائما در حال گسترش است. اقدامات اسراییلی‌ها در سوریه بیشتر یک مانور امنیتی است تا به جامعه اسراییلی که نگران آینده خود است بباوراند که در حال بازتولید سیستم امنیتی خود است. امنیت و آینده اسراییلی‌ها در معرض خطر قرار گرفته است و اعتماد به رژیم صهیونیستی  در جامعه اسراییل در طی دو سال گذشته ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است و ما دائما شاهد این سیر نزولی هستیم.

این تحلیلگر مسلئل منطقه اظهار داشت: در کنار این افزایش بی اعتمادی شاهد افزایش اعتماد فلسطینی‌ها به خودشان و افزایش تحولات معطوف به حمایت از آنها در محیط منطقه‌ای هستیم. امروز اسماعیل هنیه اعلام می‌کند که اگر اسراییلی‌ها جوانان قدس را مورد حمله قرار دهند متقابلا مواضع اسراییل در قدس را مورد حمله قرار می‌دهیم.  امروز زمزمه هم‌افزایی بین مناطق مختلف فلسطینی هستیم. این یعنی اتحاد حدود ۱۴ میلیون فلسطینی در مقابل حدود هشت میلیون اسراییلی. البته تعداد اسراییلی‌ها کمتر از چیزی است که آنها اعلام می‌کنند. اگر ارتباط جغرافیایی، سیاسی و نظامی در کرانه باختری و غزه اتفاق بیافتد اسراییل قادر به مقاومت در برابر آنها نخواهد بود و کمر این رژیم را خواهد شکست و آنوقت فلسطین شمالی و جنوبی پدید خواهد آمد.

زارعی تصریح کرد: حمله‌ای که سوری‌ها به سمت دیمونا انجام دادند نشان داد که خویشتنداری سوریه در حال پایان است. شلیک موشک به سمت دیمونا علامت روشنی است از اینکه سوریه به سمت تغییر موازنه با اسراییل حرکت می‌کند. این همان چیزی است که رییس ستاد ارتش روسیه به اسراییلی‌ها گوشزد کرده بود که اگر اسد به شما پاسخ دهد قادر به حفاظت از شهروندان خود نخواهید بود.

وی عنوان کرد: حوادث چند هفته اخیر نشان داد استراتژی مقاومت ضربه در مقابل ضربه است. امروز می‌توانیم بگوییم که طرح معامله قرن به پایان رسیده است و آن جریانی که باعث به شکست کشیده شدن این طرح شد جریان مقاومت است. آنوقتی که فلسطینی‌ها از استراتژی ضربه در مقابل ضربه استفاده کنند هر طرح خائنانه ای علیه آنها شکست خواهد خورد.
فلسطین به فلسطین باز خواهد گشت و آنوقت است که جهان اسلام پوزه دشمنان را به خاک خواهد مالید.

این تحلیلگر مسائل فلسطین ادامه داد: ماجرای دیمونا ثابت کرد اسراییلی ها نمی‌توانند نگهدارنده سلاح اتمی باشند. اگر آمریکایی‌ها تامل کنند متوجه می‌شوند این سرزمین جای نگهداری بمب اتم نیست. اتفاقی که با شلیک موشک سوری به سمت دیمونا افتاد نشان داد امنیتی برای تسلیحات اتمی اسراییل وجود ندارد. البته بعد از آنکه سید حسن نصرالله اعلام کرد ما جای امنی برای اسراییلی‌ها قائل نیستیم آنها با مقامات آرژانتینی مذاکراتی برای انتقال تسلیحات اتمی خود به این کشور انجام دادند و به نظر می‌رسید با حوادث اخیر باید به انتقال تسلیحات خود سرعت ببخشند.

زارعی در پایان با اشاره به گذشت بیش از ۱۶ سال از برگزاری اولین انتخابات در فلسطین عنوان کرد: برگزاری انتخابات در قدس یک اسم رمز است. اسراییلی‌ها معتقدند که تمام قدس پایتخت آنهاست و فلسطینی‌ها جایی در آن ندارند. اسراییل اگر اجازه دهد انتخابات فلسطینی در قدس برگزار شود نشان می‌دهد از طرح قبلی خود عقب نشینی کرده است به همین دلیل با برگزاری انتخابات در قدس شرقی مخالفت کردند. این در حالی است که جریان‌های فلسطینی می‌گویند اگر نمی‌توانیم در تمام قدس انتخابات برگزار کنیم در مسجد الاقصی که می‌توانیم انتخابات برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.