×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
رشد صادرات استان یزد در سال ۹۹

مدیر کل گمرک یزد از رشد وزنی و ارزش ریالی کالاهای صادراتی استان در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن خبر داد.

«محمدحسین سلمانی» با اشاره به بیش از ۴۸ هزار و ۶۶۴ فقره اظهارنامه صادراتی در سال ۱۳۹۹، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از سه میلیون و ۹۸ هزار تن کالا با رشد هفت درصد نسبت به سال قبل از آن به ارزش بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال معادل ۳۸۰ میلیون و ۲۵۷ هزار دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده است .

وی ادامه داد: صادرات استان در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن از نظر ارزش ریالی رشد ۶۴ درصد و از حیث ارزش دلاری با کاهش ۱۱ درصد روبرو بوده است.

مدیر کل گمرک گفت: الزام صادرکنندگان به برگشت ارزش حاصل از صادرات و کاهش ارزش صادراتی کاشی و سرامیک به عنوان عمده ترین کالای صادراتی استان از چهار دلار به یک دلار برای هر مترمربع از دلایل عمده کاهش ارزش دلاری صادرات استان در سال گذشته است.

وی عراق ، افغانستان، سوریه، پاکستان، امارات متحده عربی، آذربایجان، عمان، ارمنستان ، ترکیه تایلند، قزاقستان و هند را عمده مقصد کالاهای صادراتی استان یزد ذکر کرد.

این مسئول کاشی و سرامیک ، هیدورکربن ها ، شیشه های ساختمانی ، ظروف شیشه ای ، محصولات پتروشیمی و مقدار کمی محصولات کشاروزی شامل انار دانه و پسته را از دیگر کالاهای صادراتی استان برشمرد.

سلمانی ادامه داد: در این مدت نیز ۵۶ هزار و ۷۳۰ تن کالا به ارزش بیش از ۱۹۳ میلیون و ۹۵۸ هزار دلار از گمرک یزد وارد کشور شده است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت واردات استان ادامه داد: اغلب واردات یزد مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید و صنعت می باشد ودر مجموع واردات گمرک استان در خدمت صنعت و صادرات است.

سلمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های گمرک برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائی ها»، اظهار کرد: گمرک یزد در شرایطی که بسیاری از ادارات نیمه تعطیل بودند حتی یک روز نیز نیمه تعطیل نبود و کارکنان آن به منظور ارائه خدمات به واحدهای تولیدی، تجار و بازرگانان و تحقق شعار سال و تسریع درعملیات گمرکی مشغول ارائه خدمت می باشند.

وی اخذ ضمانت نامه بانکی به جای دریافت نقدی حقوق ورودی و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، دریافت تضمین بیمه ای برای رویه های ترانزیت خارجی و داخلی، اخذ ضمانت نامه یکساله برای کالاهای مشمول عوارض صادراتی، معافیت حقوق ورودی ماشین آلات واحدهای تولیدی و دانش بنیان، ارزیابی کالای صادراتی در محل و خارج از ساعت اداری را از جمله حمایت های گمرک از صادرکنندگان در سال جهش تولید دانست.

به نقل از روابط عمومی گمرک یزد، سلمانی در پایان استرداد حقوق ورودی مواد و کالای وارداتی به کار رفته در کالاهای صادراتی و اعمال رویه ورود موقت را از دیگر تسهیلات گمرک به صادرکنندگان ذکر کرد.

انتهای پیام

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.