×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
معاون استاندار: صادرات آذربایجان‌غربی از مرز ۳ میلیارد دلار فراتر رفت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: روند رو به رشد صادرات از استان طی سال گذشته نیز ادامه یافته و به بیش از سه میلیارد دلار رسید.

نادر صادقی روز یکشنبه در جمع فرمانداران آذربایجان‌غربی افزود: با وجود شیوع بیماری کرونا و بروز برخی از مشکلات در روند صادرات از گمرکات استان، میزان صادرات در ۱۱ ماهه سال گذشته سه میلیارد دلار فراتر رفت که نسبت به سال ۱۳۹۸، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.

وی با اشاره به آمار وزارت اقتصاد و دارایی در تحقق وصول مالیات در استان اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته شاهد تحقق ۱۳۸ درصدی وصول مالیات در استان بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: پارسال همچنین حجم تسهیلات بانک‌های استان ۳۲ درصد و حجم سپرده‌های بانک‌های آذربایجان‌غربی ۳۵.۶ درصد رشد داشت.

صادقی، از جذب ۸۷ درصد از اسناد خزانه برای اجرای پروژه های مختلف در استان خبر داد و اضافه کرد: در چهار سال گذشته ۲۲ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه در استان جذب شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی از مشکلات در روند توزیع مرغ در استان نیز گفت: میزان تولید گوشت مرغ در استان بیشتر از نیاز و مصرف آن در استان است که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله خروج مرغ از استان و دلالی، مرغ تولید شده به دست مصرف کننده اصلی نمی رسد که امیدواریم با دستور مقام عالی استان و رفع موانع و مشکلات به زودی شاهد آرامش در بازار مرغ در استان باشیم.

وی از فرمانداران خواست تا اقدامات دولت در سال های گذشته به ویژه سال ۱۳۹۸ را برای آگاهی بیش از پیش مردم برای آنها تشریح کنند.

آذربایجان غربی در سال های اخیر همواره روند رو به رشدی را در صادرات غیرنفتی داشته و پارسال نیز میزان صادرات از این استان به حدود ۲ میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.